Regulamin

§ 1.

Podmiot świadczący usługi

Świadczącym usługi na podstawie regulaminu jest przedsiębiorca Andreas Skiba, działający pod firmą Andreas Skiba Pakt, z adresem przy ulicy 1-go Maja 38, 41–906 Ruda Śląska, NIP: 6412225384, e-mail: biuro@novasmakomania.pl, który prowadzi restaurację „Nova Smakomania” w lokalu pod wyżej wskazanym adresem.

§ 2.

Słowniczek

Określenia użyte w regulaminie oznaczają:
1) restaurator —przedsiębiorcę, o którym mowa w § 1;
2) restauracja — restaurację „Nova Smakomania” prowadzona przez restauratora;
3) strona internetowa restauratora — stronę internetową z adresem ‘https://novasmakomania.pl’;
4) Klient — osobę fizyczną, która składa zamówienie za pośrednictwem strony internetowej restauratora i zawiera z nim umowę niezwiązaną bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby fizycznej;
5) oferta — potrawy i napoje uwidocznione wraz z cenami jednostkowymi na stronie internetowej restauratora w chwili składania zamówienia online za pośrednictwem tej strony;
6) zamówienie online — zamówienie złożone za pośrednictwem strony internetowej restauratora przez Klienta, w którym zamawia potrawy lub napoje z oferty ze wskazaniem adresu dostawy albo ze wskazaniem, że wykonanie usługi ma nastąpić w restauracji;
7) zamówienie online do stolika z użyciem kodu QR — zamówienie online złożone w restauracji przez Klienta z użyciem kodu QR, znajdującego się na stoliku.

§ 3.

Postanowienia wstępne

1. Regulamin określa sposób świadczenia usług wynikających z umów zawartych na podstawie zamówień online oraz zasady ochrony danych osobowych Klientów.
2. Warunkiem złożenia zamówienia online jest zaakceptowanie przez Klienta treści regulaminu oraz polityki prywatności.
3. Usługi świadczone w wykonaniu zamówienia online są przeznaczone dla osób pełnoletnich. Osoby, które ukończyły 13 lat mogą korzystać z serwisu wyłącznie za zgodą przedstawiciela ustawowego.

§ 4.

Złożenie zamówienia online

1. Klient może złożyć zamówienie online jako gość albo po zalogowaniu się na swoje konto na stronie internetowej restauratora i za pośrednictwem tego konta.
2. Złożenie zamówienia online wymaga wypełnienia formularza poprzez podanie adresu dostawy na terenie Miasta Mikołowa lub Miasta Ruda Śląska albo zaznaczenia „odbierz w lokalu”, a także danych kontaktowych: imienia5 i nazwiska, numeru telefonu i adresu e-mail. Formularz zawiera wyraźnie oznaczone pola, których wypełnienie jest obowiązkowe. Podanie wymaganych tam danych osobowych jest dobrowolne, lecz konieczne dla złożenia zamówienia oraz do założenia konta.
3. Założenie konta następuje po wypełnieniu formularza, o którym mowa w ust.2 i zaznaczeniu pola „czy chcesz założyć konto”.
4. Dostęp do konta następuje poprzez wpisanie loginu i hasła, których Klient nie powinien udostępniać innym osobom. Klient jest zobowiązany do stosowania bezpiecznego hasła do konta.
5. Klient odpowiada za urządzenia końcowe, oprogramowanie i usługi na tych urządzeniach, które są konieczne do obsługi konta lub złożenia zamówienia online jako gość, jak również za zabezpieczenie danych do logowania, o ile się nimi posługuje.
6. Klient składając zamówienie online powinien:
  1) zalogować się w serwisie internetowym na zarejestrowane przez niego konto za pomocą loginu i hasła lub skorzystać z opcji zamówienia jako gość;
  2) wybrać potrawy lub napoje z oferty, zaznaczając liczbę sztuk, ilość, wielkość lub dodatki;
  3) wybrać metodę płatności,
  4) wybrać czas dostawy poprzez wskazanie opcji: „dostawa/odbiór jak najszybciej” (system wskaże planowaną godzinę odbioru) albo opcji „dostawa/odbiór na wybraną godzinę”;
  5) wybrać miejsce zamówienia poprzez wskazanie opcji ”odbiór zamówienia w lokalu” albo podanie adresu dowozu z uwzględnieniem ust. 8;
  6) potwierdzić zamówienie za pomocą przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”;
  7) zaakceptować regulamin oraz politykę prywatności;
  8) wykonać płatność.
7. W przypadku zamówienia online do stolika z użyciem kodu QR, Klient powinien poprzedzić działania wskazane w ust. 6 zeskanowaniem kodu QR, który przekieruje go na stronę internetową restauratora.
8. Przy wyborze dostawy pod wskazany adres obowiązuje minimalna zamówienia. Do ceny zamówienia jest automatycznie doliczany koszt dowozu.
9. Jeżeli Klient składa zamówienie online na rzecz przedsiębiorcy w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego i oczekuje wydania faktury, wówczas jest zobowiązany w trakcie składania zamówienia wskazać w „Uwagach dla dostawcy” dane konieczne do wystawienia faktury przez restauratora.

§ 5

Napoje alkoholowe

1. Restaurator jest uprawniony do sprzedaży napojów alkoholowych tylko w restauracji. Prezydent Miasta Ruda Śląska udzielił restauratorowi zezwoleń na sprzedaż:
  a) piwa do 4,5% —II/11/A/2020 z dnia 07.08.2020 r. ;
  b) wina do 18 % — II/4/B/2020 z dnia 07.08.2020 r.;
  c) wódki powyżej 18 % — II/8/C/2020 z dnia 07.08.2020 r.
2. Klient może zamówić alkohol wyłącznie w restauracji, w tym składając zamówienie online z użyciem kodu QR. Spożycie napoju alkoholowego następuje w restauracji.
3. W przypadku zamówień online do stolika z użyciem kodu QR Klient, o ile jest pełnoletni, może zamówić napoje alkoholowe wyłącznie dla osób pełnoletnich. Przed dostarczeniem zamówienia do stolika, osoba z personelu restauratora oceni wiek Klienta, a także pozostałych gości przy stoliku, jeżeli Klient zamawia więcej porcji alkoholu. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do pełnoletności Klienta lub pozostałych gości przy stoliku, osoba z personelu restauratora jest uprawniona do zażądania okazania dokumentu ze zdjęciem stwierdzającego wiek.
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, odmowa okazania dokumentu stwierdzającego wiek lub ustalenie, że Klient lub którykolwiek z pozostałych gości, dla których Klient zamówił napój alkoholowy, nie jest pełnoletni, będzie skutkować odmową jego sprzedaży w odpowiednim zakresie. W takim przypadku restaurator dokona zwrotu kwoty zapłaconej za napoje alkoholowe przy zastosowaniu tej samej metody płatności, z której skorzystał Klient płacąc cenę zamówienia, oraz zgodnie z zasadami dostawcy systemu płatności.
5. Nie sprzedaje się napojów alkoholowych osobom w stanie nietrzeźwości.

§ 6.

Zapłata za zamówienie online

1. Złożenie zamówienia online następuje z chwilą dokonania zapłaty ceny zamówienia przez Klienta i z tą chwilą dochodzi do zawarcia umowy. Po wyświetleniu się na ekranie informacji „zamówienie zostało przyjęte” z podsumowaniem zamówienia, restaurator niezwłocznie przystępuje do jego wykonania. Klient może śledzić stan realizacji zamówienia online na stronie internetowej lub na specjalnej stronie, do której odnośnik został do niego wysłany drogą elektroniczną (e-mailem).
2. Klient akceptuje, że przedmiot zamówienia online ma indywidualne właściwości i z tej przyczyny z chwilą zawarcia umowy rezygnuje z prawa odstąpienia od tej umowy.
3. Restaurator ma prawo do odmówienia wykonania zamówienia online w przypadku wystąpienia błędów w trakcie jego składania, przetwarzania lub po wykryciu próby ingerencji w wysokość ceny. Odstąpienie od umowy nastąpi w możliwie najkrótszym czasie, o czym Klient zostanie poinformowany telefonicznie lub drogą elektroniczną (e-mailem).
4. Z zastrzeżeniem ust. 5, Klient dokonuje zapłaty ceny zamówienia online wybierając jedną z następujących metod płatności:
  1) bezpieczna płatność online — Przelewy 24;
  2) gotówka;
  3) karta płatnicza.
5. Za zamówienie online do stolika z użyciem kodu QR Klient dokonuje zapłaty ceny wyłącznie płatnością w systemie Blik.

§ 7.

Reklamacje

1. Klient jest zobowiązany sprawdzić prawidłowość wykonania zamówienia online, a w razie stwierdzenia jakichkolwiek niezgodności, zgłosić je personelowi restauratora albo — w przypadku zamówień online ze wskazaniem adresu dostawy — kurierowi.
2. Klient może składać reklamacje w sprawie zamówień online osobiście, telefonicznie pod nr 32 8886680 lub pocztą elektroniczną na adres biuro@novasmakomania.pl
3. Restaurator rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni.
4. Restaurator zawiadomi Klienta o sposobie załatwienia reklamacji wiadomością wysłaną na jego konto, a w przypadku braku konta — na adres e-mail podany przy złożeniu zamówienia online chyba że niezwłocznie uwzględni w całości reklamację złożoną ustnie lub telefonicznie.
5. Restaurator może odmówić uznania reklamacji, jeżeli wada lub brak w zamówieniu online nie zostały zgłoszone niezwłocznie po wydaniu Klientowi tego zamówienia.

§ 8.

Ochrona danych osobowych

1. Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do wykonania umowy zawartej z restauratorem.
2. Przetwarzającym i administratorem danych osobowych jest restaurator.
3. Restaurator pozyskuje wiedzę o Klientach i ich zachowaniach z informacji, które Klient dobrowolnie podał w formularzach na stronie internetowej restauratora lub telefonicznie w przypadkach przewidzianych regulaminem.
4. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celach wynikających z zawartej umowy. Mogą one być udostępniane podmiotom upoważnionym do odbioru tych danych na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom, z którymi restaurator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych lub umowę przechowywania danych osobowych.
5. W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści tych danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz przenoszenia.
6. Usunięcie, choćby częściowe, danych osobowych jest równoznaczne z utratą możliwości składania zamówień online.
7. Klient może usunąć zarejestrowane konto, a także zażądać usunięcia konta na serwerze restauratora.
8. W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa o ochronie danych osobowych, Klientowi przysługuje uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).

§ 9.

1. Restaurator świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z regulaminem.
2. Restauratorowi przysługuje prawo zmiany regulaminu. Klienta wiąże regulamin w brzmieniu z chwili złożenia zamówienia online.
3. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania przy użyciu systemu elektronicznego treści o charakterze bezprawnym.
4. Restaurator nieodpłatnie udostępnia Klientowi regulamin przed zawarciem umowy, także — na jego żądanie — w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.
5. Korzystanie przez Klienta z systemu teleinformatycznego restauratora celem złożenia zamówienia online wymaga urządzenia pozwalającego na dostęp do Internetu (np.: smartfon, tablet, laptop) oraz przeglądarki internetowej (np.: Chrome, Safari, Edge, Firefox, Opera w możliwie najnowszej wersji). W przypadku zamówień online do stolika z użyciem kodu QR wymagane jest urządzenie pozwalające na dostęp do Internetu z możliwością odczytania kodu QR oraz przeglądarki internetowej, o której mowa w zd.1.
6. Do regulaminu znajduje zastosowanie art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.